Asiakas- ja palveluohjaus
Yhtenäinen malli palvelutarpeen arvioinnille ja päätöksenteolle kotiin vietävissä palveluissa.
MARAK-toimintamalli (moniammatillinen riskinarviointikokous vakavan parisuhdeväkivallan uhreille) ei aina vastaa akuutteihin tilanteisiin.
Kainuun hyvinvointialueen verkkosivuille tulee 24/7 chatbot, joka neuvoo asiakkaita yleisissä sote-asioissa. Jos botti ei osaa auttaa, se ohjaa chat-palveluun palveluneuvojalle.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointilähete on työväline, jolla asiakasta ohjataan hyvinvointia ja terveyttä edistäviin palveluihin, tietosisältöihin ja tapahtumiin.
Digipolulla tunnistetaan muistisairauden riskissä olevat ja ohjataan heidät elintapaohjaukseen. Asiakas saa vuoden ajalle tehtäviä, ohjausta ja riskin täyttyessä ammattilaisarvion.
Chat-palvelu tarjoaa asukkaille nopean yhteyden terveydenhuollon ammattilaiseen kiireellisissä, mutta ei hätätilanteissa.
Tunnistaa asiakkaan toimintakyvyn tai terveydentilan muutos ja mahdollinen riski kotona asumiselle ennakoiden kaikissa asiakkaan palvelupolun vaiheissa sekä vastata muuttuneeseen tilanteeseen tarvi
Toimintamalli kehittää ikäihmisten asiakas- ja palveluohjausta digitaalisilla ratkaisuilla, jotka parantavat saavutettavuutta, helpottavat asiointia paikasta riippumatta ja tukevat itsenäistä palve
Toimintamalli kehittää Konsti-chatbotin sisältöä ja hallintaa, lisää generatiivisen tekoälyn toimintoja, vahvistaa bottikuiskaajien osaamista ja perustuu Tulevaisuuden suunniteltuun hallintamalliin
Interaktiiviset pdf-ohjeet Tunnista - Selvitä - Toimi: Näin autan ikääntynyttä päihde- ja mielenterveyshaasteissa sekä Kuinka ohjaan ikääntyneen asia