Digitaaliset palvelut
Digitaaliset palvelut
Etelä-Karjalan hyvinvointialueella pilotointiin edusta- ja taustapuheentunnistusta reilun vuoden ajan kestäneessä pilottiprojektissa 8/2023-12/2024.
Asiakkaiden oikea-aikainen, tehokas ja järkevä ohjaaminen neuvolan uuden keskitetyn toimintamallin ja Lunna-digiasioinnin toiminnallisuuksien avulla.
Malli kuvaa keskitetyn chat- ja kiireettömän viestipalvelun toimintatavat, työjonot ja vastuut.
Toimintamalli tukee reaaliaikaisen AI-tulkkauksen käyttöönottoa ja laajentamista eri palveluissa.
Toimintamallin ja siihen luodun työkalun avulla voidaan analysoida ja ennustaa digitaalisen asioinnin kysynnän volyymeja ja kontaktien hoitamiseen tarvittavia resurssitarpeita.
Työkalupakki koostuu selkeää vaiheistusta noudattavista toiminnallisuuskohtaisista työpohjista, jonka avulla muotoillaan digiasioinnin palveluprosessit ja toimintamallit toteutettaviksi.
Asukastiedon hyödyntäminen kehittämisen tukena asukaspersoonien ja asukastietoraportoinnin kautta.
Hankkeen aikana on luotu digipalvelujen rullaavan kehittämisen malli.
Tietoaltaan kautta toteutettavan tietotuotannon kehitysprosessi Länsi-uudenmaan hyvinvointialueella.
Mallissa kuvataan LUVN:n tietotyötrion toiminta. Tietotyötrio on kolmen hengen tiimi, joka vastaa jonkin toiminnon tiedolla johtamisen toteuttamisesta