Sähköinen asiointi
Sähköinen asiointi
Asiakkaiden oikea-aikainen, tehokas ja järkevä ohjaaminen neuvolan uuden keskitetyn toimintamallin ja Lunna-digiasioinnin toiminnallisuuksien avulla.
Toimintamallin ja siihen luodun työkalun avulla voidaan analysoida ja ennustaa digitaalisen asioinnin kysynnän volyymeja ja kontaktien hoitamiseen tarvittavia resurssitarpeita.
Kainuun hyvinvointialueen verkkosivuille tulee 24/7 chatbot, joka neuvoo asiakkaita yleisissä sote-asioissa. Tavoitteena on parantaa saavutettavuutta ja vähentää häiriökysyntää.
Asiakasohjausta on sujuvoitettu ja yhdenmukaistettu kehittämällä digitaalisia lomakkeita, joilla asiakas voi hakea palveluja ajasta ja paikasta riippumatta.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, perhe-ja sosiaalipalveluiden digipalvelupolku sosiaalisen kuntoutuksen asiakkaille.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, perhe-ja sosiaalipalveluiden taloussosiaalityön digipalvelupolku.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, perhe-ja sosiaalipalveluiden perheoikeudellisen yksikön digipalvelupolku.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, perhe-ja sosiaalipalveluiden digipalvelupolku omaishoitajille.
Sähköisen ajanvarauksen laajentaminen Päijät-Soten sovelluksessa mahdollistaa nopeamman hoitoon pääsyn, laajemmat palveluvalinnat ja sujuvamman asioinnin digitaalisesti.
Toimintamalli kehittää ikäihmisten asiakas- ja palveluohjausta digitaalisilla ratkaisuilla, jotka parantavat saavutettavuutta, helpottavat asiointia paikasta riippumatta ja tukevat itsenäistä palve