Tiedonhallinta
Jokainen työntekijä saa tarpeellisen ja ajantasaisen tiedon työyksikön ja asukkaiden tilanteesta raportointikäytäntöjä miettimällä ja kehittämällä.
Laaditaan kyselyjen pohjalta yhteiset pelisäännöt, jotka käydään kehittämistiimin jäsenten avaamana läpi. Allekirjoituksella sitoudutaan pelisääntöihin. Yhteishengen ja -työn paraneminen.
Keväällä 2025 käyttöönotettiin modernisoitu AVPH Palveluohjain-paikkahallintajärjestelmä ikäihmisten, mielenterveys- ja päihdeasiakkaiden sekä vammaisten asumispalveluissa.
Rakenteellisen sosiaalityön alueellinen toteutussuunnitelma on laadittu ja sen käyttöönotto on aloitettu sekä juurruttamista tuettu erilaisilla tilaisuuksilla ja sosiaalisen raportoinnin prosessin
Selkeytetään ja järjestetään sähköistä tiedostokirjastoa työyksikön tarpeisiin sopivaksi.
Luodaan työyhteisöön yhteiset kokouskäytänteet.
Kehitetään työyksikön tarpeisiin osaamisen checklist, joka tukee henkilöstön osaamista ja arvioi kehittämistarpeita.
Teemme raportointipohjan ja otamme sen koekäyttöön. Tavoitteena että olennainen tieto kulkisi vuorojen välillä.
Sata-alueella pilotoidaan tekoälyratkaisua, jossa esihenkilöt ja johtajat voivat esittää kysymyksiä palvelussuhdeasioihin liittyen.
Sosiaalihuollon saatavuustietojen luotettava tilastointi edellyttää oikeellista ja yhteismitallista asianhallintaa.