Tiedonhallinta
Toimintamallissa on linjattu käytänteet avosairaanhoidon kliinisen työn ohjeiden hallinnointiin.
Toimintamallissa on luotu sosiaali- ja terveydenhuollon kirjaamisen hyvinvointialuetasoisen ohjeistuksen mahdollistumiseksi 7-vaiheinen prosessi ja organisoitumisen malli.
Aiemmin jo kerättyä tietoa, kuten HaiProja ja Henkilöstöpulssikyselyn tuloksia, ei hyödynnetty. Palaverien ajoittaminen ja asialistojen luominen oli työlästä ja aikaa vievää.
Saimme palautetta tiedonkulun katkeamisesta. Kehitimme rakenteiset raportointityökalut, joilla turvataan systemaattinen tiedonkulku vuorosta toiseen.
Kehitetään kirjaamista tasalaatuisen tiedon tuottamiseksi johtamisen tueksi.
Jokainen työntekijä saa tarpeellisen ja ajantasaisen tiedon työyksikön ja asukkaiden tilanteesta raportointikäytäntöjä miettimällä ja kehittämällä.
Laaditaan kyselyjen pohjalta yhteiset pelisäännöt, jotka käydään kehittämistiimin jäsenten avaamana läpi. Allekirjoituksella sitoudutaan pelisääntöihin. Yhteishengen ja -työn paraneminen.
Keväällä 2025 käyttöönotettiin modernisoitu AVPH Palveluohjain-paikkahallintajärjestelmä ikäihmisten, mielenterveys- ja päihdeasiakkaiden sekä vammaisten asumispalveluissa.
Rakenteellisen sosiaalityön alueellinen toteutussuunnitelma on laadittu ja sen käyttöönotto on aloitettu sekä juurruttamista tuettu erilaisilla tilaisuuksilla ja sosiaalisen raportoinnin prosessin
Selkeytetään ja järjestetään sähköistä tiedostokirjastoa työyksikön tarpeisiin sopivaksi.