Asiakaskokemuksen kerääminen uuden asiakaspalautejärjestelmän avulla, Kymenlaakson HVA (RRP, P4, I1 ja I4)
Asiakaskokemuksen kerääminen uuden asiakaspalautejärjestelmän avulla, Kymenlaakson HVA (RRP, P4, I1 ja I4)
Kehitetään toimintamalli asiakaskokemuksen keräämiseksi uudella asiakaspalautejärjestelmällä, laadukkaan, vertailukelpoisen ja ajantasaisen asiakaskokemukseen ja asiakaspalautteeseen liittyvän tiedon tuottamiseen tiedolla johtamisen tueksi.
Toimintamallin nimi
Kehitetään toimintamalli asiakaskokemuksen keräämiseksi uudella asiakaspalautejärjestelmällä, laadukkaan, vertailukelpoisen ja ajantasaisen asiakaskokemukseen ja asiakaspalautteeseen liittyvän tiedon tuottamiseen tiedolla johtamisen tueksi.
Asiakaspalautejärjestelmä mahdollistaa laadukkaan, vertailukelpoisen ja ajantasaisen asiakaskokemukseen ja asiakaspalautteeseen liittyvän tiedon tuottamisen tiedolla johtamisen ja palveluiden kehittämisen tueksi. Uusi toimintamalli tukee toteutusta.
Kymenlaakson hyvinvointialue on aloittanut toimintansa 1.1.2023 ja se kattaa Haminan, Kotkan, Kouvola, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kunnat.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on määritellyt kansallisen tason linjaukset koskien asiakaskokemuksen mittausta, mikä otetaan huomioon hankittavan ratkaisun toiminnallisissa vaatimuksissa.
Kohderyhmä on Kymenlaakson hyvinvointialueen asiakkaat/asukkaat ja palvelutuotanto. Terveyden ja hyvinvoinnin laiton on hyödyntänyt osaltaan kansallisten väittämien muotoilussa kokemusasiantuntijoiden ja palveluiden käyttäjien palautetta.
Koulutus
Implementointi
Viestintä henkilöstölle sekä palveluiden käyttäjille.
Käyttöönotto 06/25. Asiakaspalautejärjestelmän käytön laajentamista ja kehittämistä jatketaan vuoden 2025 loppuun RRP- rahoituksella. vuodesta 2026 alkaen kehittämistoimia tehdään hyvinvointialueen omana toimintana.
Kansikuva