Viestintä
Päijät-Sote-sovelluksen viestinnän ja markkinoinnin keskeisenä ideana oli kasvattaa sovelluksen tunnettuutta niin ammattilaisten kuin alueen asukkaidenkin keskuudessa.
Jokainen työntekijä saa tarpeellisen ja ajantasaisen tiedon työyksikön ja asukkaiden tilanteesta raportointikäytäntöjä miettimällä ja kehittämällä.
Toimintamalli linkittyy sekä hankkeen alaiseen Omaolon jatkokehityksen viestintään, että Terveysasemien ja sisätautien poliklinikan viestinnän uudelleen järjestäytymiseen.
Teemme raportointipohjan ja otamme sen koekäyttöön. Tavoitteena että olennainen tieto kulkisi vuorojen välillä.
Päivitetään yksikön vastuuvuorojen ohjeet. Tavoitteena, että kaikki tietävät mitä pitää tehdä ja vastuu jakautuisi tasaisemmin.
Oman tuotannon sote-keskuksista nimetään kehittämistiimin jäsenet, joiden tehtävänä on hoidon jatkuvuuden suunnittelu, kehittäminen, muokkaaminen sekä jalkauttaminen omassa sote-keskuksessa.
Psyykkistä kuormaa tuovien tekijöiden minimointi. Ulkopuolisia tekijöitä mm. ympäristö ja organisaatio, ohjelmistot, asiakkaat. Sisäisiä tekijöitä mm.
Esihenkilö lähettää yhden kerran viikossa henkilöstölle tiedotteen.
Pilottiin osallistuvan yksikön osalta on havaittu haasteita osastonsihteereiden nykyisten tehtävänkuvien ja toiminnan vaatimusten välillä.
Innokylä tarjoaa tukea ja työkaluja toimintamallien kehittämiseen, kuvaamiseen ja levittämiseen.