Pyydä apua - palvelu, Pohjanmaan hyvinvointialue, RRP 2, Pilari 4, Inv. 1
Pyydä apua - palvelu, Pohjanmaan hyvinvointialue, RRP 2, Pilari 4, Inv. 1
Pyydä apua palvelu on matalan kynnyksen palvelua lapsiperheille. Käyttämällä palvelua asiakas saa yhteyden kuormittamatta hoitoketjua ja jonottamatta puhelimitse. Pyyntöön vastataan 3 - 5 arkipäivän sisällä.
Toimintamallin nimi
Pyydä apua palvelu on matalan kynnyksen palvelua lapsiperheille. Käyttämällä palvelua asiakas saa yhteyden kuormittamatta hoitoketjua ja jonottamatta puhelimitse. Pyyntöön vastataan 3 - 5 arkipäivän sisällä.
Uusi matalan kynnyksen digitaalinen palvelukanava lapsiperheille.
Pohjanmaan hyvinvointialueella on otettu tavoitteeksi, että lapsiperheiden palvelut olisivat yhdenvertaisia kaikissa alueeseen kuuluvissa kunnissa. Pyydä apua - palvelu palvelee koko alueella. Myös harvaan asutuilla paikkakunnilla perheet voivat pyytää apua tämän palvelun avulla.
Pyydä apua-palvelua voivat käyttää lapset, nuoret ja perheet sekä heidän omaisensa tai läheisensä. Palvelu on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa, joten se on helposti tavoitettavissa. Palvelu ei ole tarkoitettu kiireelliseen tarpeeseen.
Palvelua pilotoitiin puolen vuoden ajan. Pilotointia varten järjestettiin infotilaisuuksia palvelusta, suunniteltiin kysymykset lomakkeelle, kerättiin vastaajaverkosto sekä koulutettiin henkilökunta.
Palvelu sai hyvän vastaanoton sekä asiakkailta että ammattilaisilta ja käyttäjämäärät ovat lisääntyneet tasaisesti.