Sosiaalityöntekijöiden ja sosiaaliohjaajien työnjako työikäisten sosiaalipalveluissa, 2
Asiakasprosessin porrasteisuudella pyritään turvaamaan sosiaalipalveluiden saatavuus ja sosiaalityöntekijän erityisasiantuntemuksen tunnistaminen ja oikea kohdentuminen sekä sosiaaliohjaustyön merkityksen näkyväksi tuleminen.
Toimintamallin nimi
Asiakasprosessin porrasteisuudella pyritään turvaamaan sosiaalipalveluiden saatavuus ja sosiaalityöntekijän erityisasiantuntemuksen tunnistaminen ja oikea kohdentuminen sekä sosiaaliohjaustyön merkityksen näkyväksi tuleminen.
Pohjois-Savon hyvinvointialueella Työikäisten sosiaalipalveluissa toteutetaan työnjakopilotti sosiaalityöntekijöiden ja sosiaaliohjaajien työnkuvien selkeyttämiseksi ja asiakasprosessin porrastamiseksi. Asiakasprosessin porrasteisuudella pyritään turvaamaan sosiaalipalveluiden saatavuus ja sosiaalityöntekijän erityisasiantuntemuksen tunnistaminen ja oikea kohdentuminen sekä sosiaaliohjaustyön merkityksen näkyväksi tuleminen.