Sosiaalisen median näkyvyyden parantaminen

Tavoitteena tunnettavuuden ja vetovoiman lisääminen. Työpaikka sijaitsee syrjäkylällä, 25 km päässä Iisalmesta. Matka koetaan haasteeksi. Tuotetaan tavallisesta arjestamme kertovia videoita. Myös omaiset pääsevät näkemään läheistensä arkea. 

Toimintaympäristö

Ikääntyneiden asumispalveluyksikkö, Palveluskeskus Tuulikannel

Liitteet
Kuva
Pääsisäänkäynti
Tavoiteltu muutos

Saada lisää henkilökuntaa ja nykyinen henkilöstö viihtymään sekä sitoutumaan työpaikkaansa.

Muutoksen mittaaminen

Sosiaalisen median näyttökertojen ja tykkäysten määrällä. 

Toteutussuunnitelma

 Ensimmäiset julkaisut merkittiin kalenteriin ja sovittiin kuka tekee seuraavan videon. 

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

Henkilöstö osallistuu sosiaalisen median sisällön tuottamiseen ja julkaisemiseen, jotta tavoitettaisiin yleisöä esimerkiksi asiakkaiden läheisiä, työn hakijoita.

Ratkaisun perusidea

Tavoitteena tunnettavuuden ja vetovoiman lisääminen. Päivitetään työyksikön sosiaalisen median kanaviin videoita ja kuvia tavallisesta arjesta, henkilöstön ja asiakkaiden näkökulmasta. 

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

Osallistetaan henkilöstöä näkyvyyden lisäämiseen. Some vastaavat joka tiimissä. Tiimeittäin viikottain julkaistavat videot. My day tyyppisiä videoita henkilöstöltä työvuorosta. Sosiaalisen median sisällön tuottaminen jokaisen vastuulla. Some vastaavat julkaisevat valmiit tuotokset. 

Vinkit toimintamallin soveltajille

Tehtävienjako tiimeittäin. Tiimeissä some vastaavat jotka tekevät julkaisuja mutta sosiaalisen median sisällön tuottaminen jokainen vastuulla. Some näkyvyyden positiivisen vaikutuksen jakaminen henkilöstölle. 

Arvioinnin tulokset tiivistettynä

Tunnettavuuden ja näkyvyyden lisääntyminen. Katselukertojen ja reagointien lisääntyminen julkaisuissa. Sosiaalisen median sisällön tuottamisen säännöllistyminen ja aktivoituminen. Vetovoimaisuuden lisääntyminen, esimerkiksi avoimiin tehtäviin enemmän hakijoita.