Päijät-Sote-sovelluksen käytön tekninen tuki asukkaille (RRP, P4,I4)
Digitiimi kehittää jatkuvasti asiakaspalvelua kerätyn datan ja palautteen perusteella. Asiakaspalvelu vastaa Päijät-Sote-sovelluksen käytön tukeen liittyviin kysymyksiin, kuten kirjautumisongelma, puolesta asiointi sekä palveluiden näkyvyys ja käyttö
Päijät-Hämeen hyvinvointialueella on ollut käytössä vuodesta 2020 asukkaille tarjottava mobiilisovellus/digitaalinen alusta, jonka avulla asiakas voi olla yhteydessä sote-ammattilaisiin, ottaa chat-yhteyden tai tarkastella omia tietojaan. Digiasiointialusta päivitettiin Päijät-Sote-sovellukseksi 4/2023.
Sovelluksen toiminnallisuuksia on laajennettu aktiivisesti julkaisun jälkeen, kuten ajanvarauksen teko fyysiseen vastaanottoon tai videovälitteiseen etävastaanottoon. Lisäksi ja tehty paljon markkinoinointia käytön lisäämiseksi. Laajemman käytön myötä, asiakaspalautteiden perusteella, todettiin tarve käynnistää Päijät-Sote-sovelluksen teknisen asiakaspalvelun tukikanavat.
Kohderyhmänä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen Päijät-Sote-sovellusta käyttävät tai käyttöä harkitsevat henkilöt, joilla on teknisiä ongelmia sovelluksen käytössä.