Päijät-Sote-sovelluksen käytön tekninen tuki (ASPA) (RRP, 14)
Digitiimi kehittää jatkuvasti asiakaspalvelua kerätyn datan ja palautteen perusteella. Asiakaspalvelu vastaa Päijät-Sote-sovelluksen käytön tukeen liittyviin kysymyksiin, kuten kirjautumisongelma, puolesta asiointi sekä palveluiden näkyvyys ja käyttö
Päijät-Hämeen hyvinvointialueella on ollut käytössä vuodesta 2020 asukkaille tarjottava mobiilisovellus/digitaalinen alusta, jonka avulla asiakas voi olla yhteydessä sote-ammattilaisiin, varata ajan fyysiseen tai etävastaanottoon digiklinikalla, ottaa chat-yhteyden tai tarkastella omia tietojaan. Digiasiointialusta päivitettiin Päijät-Sote-sovellukseksi 4/2023.
Sovelluksen toiminnallisuuksia on laajennettu aktiivisesti julkaisun jälkeen ja tehty paljon markkinoinointia käytön lisäämiseksi. Laajemman käytön myötä, asiakaspalautteiden perusteella, todettiin tarve käynnistää Päijät-Sote-sovelluksen teknisen asiakaspalvelun tukikanavat.
Kohderyhmänä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen Päijät-Sote-sovellusta käyttävät tai käyttöä harkitsevat henkilöt, joilla on teknisiä ongelmia sovelluksen käytössä.