Ryhmäetävastaanotot sosiaali- ja terveyspalveluissa, Etelä-Pohjanmaan HVA (RRP, P4, I4)
Etelä-Pohjanmaalla on käytössä yhteinen etävastaanottojärjestelmä sosiaali- ja terveyspalveluissa. Etäyhteyden avulla asukas voi asioida etävastaanotolla, -palvelukäynnillä, -kuntoutuksessa tai -ryhmävastaanotolla.
Hyvinvointialueella on ollut useita etävastaanottojärjestelmiä käytössä. Tavoitteena on, että alueelle tulee yksi etävastaanottojärjestelmä, joka vastaa sekä sosiaali- että terveyspalveluiden tarpeisiin koko hyvinvointialueella. Digipalveluiden kehittäminen perustuu hyvinvointialueen palvelu-ja digistrategioihin.
ryhmäetävastaanotto käyttötapaus 1 (ammattilainen + useampi asiakas), Käyttötapaus 2 (useampi sisäinen ammattilainen + useampi asiakas), Käyttötapaus 3 (mukana myös ulkopuolisia ammattilaisia + useampi asiakas).
Kohderyhmänä on hyvinvointialueen ammattilaiset ja alueemme asukkaat. Asiakasymmärrystä kartoitetaan keräämällä asiakaspalautetta videovastaanoton jälkeen asiakkailta. Palautetta, kokemuksia ja kehittämisehdotuksia kerätään myös videovastaanottoja toteuttaneelta henkilökunnalta. Palautetta hyödynnetään toimintamallin kehittämisessä.